Várható eredmények
A kollégák Erasmus+ kurzusokon megszerzett tudása elsősorban saját szakmai fejlődésükre lesz építő hatással. A megtanult új módszerekkel hatékonyabban tudják majd fejleszteni tanulóik szövegértési készségét úgy a papír alapú szövegek értelmezésének tekintetében, mint a digitális szövegekben való eligazodásban.
Intézményünk alapfokú, általános iskola. Egy 21. századi végzős általános iskolástól elvárás, hogy képes legyen új ismeretek szerzésére az internetről, otthonosan mozogjon az applikációk világában is, esetleg tudjon programozni, saját céljaira applikációkat készíteni. Nyolcadik évfolyam végére képes kell, hogy legyen egy diák továbbfejleszteni tudását, kiegészíteni az iskolában tanultakat. Ezért is fontos a digitális szövegek pontos megértése, a források felkutatásának, a hitelesség vizsgálatának képessége. Tehát a kollégák az Erasmus+ KA1 pályázat nyújtotta lehetőségek útján szerzett ismereteiket főként abban kívánják hasznosítani, hogy tanulóink szemléletét, szövegértési képességét, angolnyelv-tudását fejlesszék. IKT-feladatok, applikációk készítésével és az új, változatos módszertani ismeretek (CLIL) birtokában hatékonyabban tudnánk megvalósítani pedagógiai célkitűzéseinket.
Másodlagos célunk az, hogy a tanfolyamokon megszerzett tudásukat kamatoztassák a pályázatban résztvevők: az elsajátított módszereket adják tovább kollégáinknak. Így a külföldön megszerzett módszertani tudásuk bővíteni tudja az oktatásban használható módszerek körét. Ez mindenképpen pozitív hatásokat eredményezhet úgy a tanulók oktatásában, mint az iskolánkban tanító kollégák módszertani felkészültségének növelésében. Az angolnyelv-tudás is része az országos kompetenciaméréseknek, így a korszerű, európai módszertani tudás következtében tanulóink felkészültebbek lehetnek angol nyelvből. A nem nyelvszakos kollégák stabilabb idegennyelvi-ismerete lehetővé teszi eddig nem ismert programok, alkalmazások és weboldalak használatát, mélyebb, gyakorlati megismerését, továbbá lehetővé válik az angol nyelvű pedagógiai témájú szakirodalom megismerése, kapcsolatépítés és nemzetközi projektekben való részvétel is.
A technikai eszközök - interaktív táblák, számítógépterem - rendelkezésre állnak intézményünkben, így az elsajátított és továbbadandó módszerek bemutatásának, majd későbbi alkalmazásának nincsenek akadályai. Ezeken a kurzusokon a kollégák elsajátíthatják azt a módszert, hogy online forrásokkal hogyan lehet színesíteni a tanórákat.
A nem IKT alapú (CLIL és a testnevelés tanároknak szóló) módszertani kurzusokon tanultak szintén nagy hasznára válnak az egész tantestületnek, és beépíthetők az intézmény pedagógiai munkájába (például tartalom és nyelv egyidejű tanítása, szerepjátékok a tanórákon, játékos tanulás, kreatív írás, projektmunka és diákközpontú tevékenységek). Kollaboratív alapú tanórai projektek szervezése is megtanulható, majd hasznosítható. Fontos az, hogy bizalom legyen az oktatás szereplői között, az iskola segítse elő a társadalmi interakciókat.
A projektben résztvevők az Erasmus+ kurzusokon megszerzett tudásukat házi tanfolyamokon adják tovább a tantestület tagjainak. Vállalják az ilyen, iskolán belüli tanfolyamok szervezését és megtartását. Ezeken tájékoztatják majd a jelenlévőket azokról az ismeretekről, amelyeket az Erasmus+ kurzusokon elsajátítottak, válaszolnak kérdéseikre, a későbbiek folyamán pedig segítenek nekik abban, hogy az általuk továbbadott ismereteket ők is használni tudják. Vállalják bemutató órák tartását. A nyelvtanfolyamon résztvevők minden anyagot hazahoznak, és az órákon tanulóként megismert módszereket megosztják a nyelvszakosokkal, valamint összegyűjtik, hogy azokból mi alkalmazható a saját óráikon, adaptálási ötleteket is hozzáadva.
Nyilvánvalóan angolnyelv-tudásuk is bővül az Erasmus+ kurzusokon, ez segítheti őket angol nyelvű pedagógiai témájú szakirodalom megismerésében, kapcsolatépítésben és nemzetközi projektekben való részvételben is.
A kurzusokon tapasztaltakról készítenek kép- és hanganyaggal ellátott PowerPoint, Sway vagy Prezi bemutatót, amelyet az iskola által szervezett nyílt napon is felhasználunk. Ezzel elősegítjük az iskola népszerűsítését. Ha az új módszerek beváltak és elterjedtek, beépíthetők a tanórákba.