Nyelvtanulás dalszövegekkel, kifordított osztályterem

2018.09.19

Szuper újabb weboldalakkal és applikációkkal ismertetett meg minket ma is Teresa. 

Az edupuzzle engem teljesen elvarázsolt. Videó leckéket lehet készíteni. Ez a weboldal a  kifordított osztályteremhez jó. Sok kész videó van az adatbázisban, ezek sajátjaink közé menthetők, átszerkeszthetők. A keresést segíti, hogy tantárgyak és életkor szerint is válogathatunk. A videók egy részéhez ellenőrző kérdések is tartoznak, de ha nem, írhatunk hozzá. A hang is cserélhető, ez pl. nyelvi órán jöhet jól. Egy gyerek önállóan felmondja a hangot, és ezt tesszük hozzá a videóhoz. A hang hozzáadása olyankor is jó lehet, ha mi szeretnénk valamit így közölni a diákjainkkal (pl. ezt a múlt héten tanultuk). 

Példa: https://edpuzzle.com/media/5ba2130282c10740422a84ac

A tanároknak célszerű egy diákfiókkal is regisztrálni, és inkognitó módban megnyitni, csatlakozni saját osztályához.  A tanár azt is látja, hogy a diákok a filmet csak áttekerték vagy megnézték az egészet. Természetesen azt is, hogy a válaszok hány százaléka jó. :) 
A diákok saját videóprojekteket készíthetnek miután csatlakoztak az osztályhoz. 

Az Edmodo nemcsak arra alkalmas, hogy a szülőkkel és a gyerekekkel tartsuk a kapcsolatot, hanem ezen a felületen az osztályunkhoz kvízeket  is rendelhetünk, készíthetünk. A kvízek vagy feladatok kiadásáról a diák kap üzenetet, a benyújtásról a tanár. De javítás után azonnal kap visszajelzést a diák is. Van csevegő funkció is benne, ez leginkább a Facebookhoz hasonlít. Előnye a sokoldalúság mellett, hogy regisztrálhatunk o365-tel és Google-fiókkal is. A feladatok az o365 online verziójával is elkészíthetők (mondjuk egy esszé a Word használatával).

A végén még egy nagyon izgalmas, nyelvtanároknak való oldallal ismerkedtünk meg, ez a https://lyricstraining.com/ volt. Dalszövegeken keresztül, játékkal lehet fejleszteni a hallás utáni szövegértést. A program maga generálja a feladatot, nekünk a videót és a szöveget kell csak összeilleszteni. Lyukas szövegeket készít, a feladat a szöveg hallás utáni kiegészítése. 

Egy példa (ha Dublin, akkor U2): https://lyricstraining.com/en/play/u2/with-or-without-you-u2-at-the-bbc/HjK5ofqZgj#!kevali

Kettő után folytattuk tovább Dublin felfedezését. Először a National Museum of Ireland - Archaeologyt látogattuk meg, itt az őskori leletek mellett a vikingek, a középkori  Írország, az ír művészet és az egyiptomi kultúra kap nagyobb teret. Innen a Trinity College-be mentünk a régi könyvtárat és a Book of Kells-t megnézni. Egyébként egyedülálló, ahogy itt az irodalmi emlékeket ápolják. Nem csak a múzeumokban találkozhatunk az írókkal és műveikkel, hanem a parkokban, az utcán, a pubokban.

A napot a Temple Barban zártuk ír élő zenével. 

© 2018. Maklári I. István Általános Iskola Minden jog fenntartva
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el