Együttműködés, kvízek és visszajelzések

2018.09.18

Eddig már foglalkoztunk a Kahoot!-tal, a Trellóval, ma folytattuk tovább a Class Dojo, a Plickers és a Socrative tanulmányozásával a munkát. Egyénileg és csoportokban is dolgoztunk. Felváltva játszottuk a tanár és a gyerek szerepét, hogy tapasztaljuk: mit lát a gyerek, hogyan kap visszajelzést a munkájára. 

A Class Dojo nagyon jó motiváló eszköz, korrekten nyilván lehet tartani, hogy ki milyen feladatért kapott plusz vagy mínusz pontot. Értékelhetünk egyéneket és csoportokat, az értékelést megoszthatjuk a szülőkkel is (ha előtte meghívtuk őket). Beállíthatjuk, hogy minden visszajelzést lásson-e a szülő vagy csak a pozitív visszajelzéseket.  Nagyon tetszik a csevegőfelülete és az, hogy hónapokra visszamenőleg is meg tudjuk nézni: ki, mikor, hogyan teljesített, milyen volt a csoport munkája, mennyire segítették egymást stb. 

A Plickers akkor jó, ha nincs minden gyereknek eszköze, elég, ha csak a tanár kezében van egy telefon. A Socrative-vel kvízeket lehet készíteni, ezeket játékká is lehet alakítani. Jó benne, hogy a kvíz végén név nélkül is ki lehet vetíteni az eredményeket a táblára, senkinek nem kell a teljesítménye miatt szégyenkeznie. Nagy pozitívuma, hogy nem kell a gyerekeknek regisztrálni. 

Délután ismét várost néztünk: a St. Patrick katedrális és a Guinness Storehouse volt soron. A Guinnessnél mindent bemutatnak, ami a híres sörhöz kapcsolódik, még a szakszerű kóstolást is meg lehetett tanulni. A 7. emeleten lévő Gravity Bárból 360 fokos kilátás nyílik a városra.  

A tömegközlekedés sok mindenben eltér az otthonitól. Ha sokan vannak egy-egy megállóban, mindenki sorba áll.  Senki nem tolakszik. A buszokon wifi van, a megállókban táblák jelzik, hogy hány perc múlva érkezik a következő busz. Applikáción és weboldalon is lehet útvonalt tervezni, megnézni, hogy hol tart a buszom. A buszsofőrnek felszálláskor köszönnek, leszálláskor pedig megköszönik neki az utat.  Más így a hangulat.

Az időjárás valóban olyan, mint ahogy a helyi mondás tartja. Ha nem is tíz percenként, de nagyon gyorsan változik. Reggel még hideg és eső, borult ég, aztán napsütés és húsz fok, végül erős szél. 

© 2018. Maklári I. István Általános Iskola Minden jog fenntartva
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el