Európa egy tanteremben

2018.09.17

Tízen vagyunk a csoportban. Európa különféle országaiból gyűltünk össze, hogy megismerkedjünk a tanításhoz, tanuláshoz használható legjobb applikációkkal (There's an App for That! Exploring the Best Apps for Teaching and Student Learning). Philip, a tanárunk ismerkedős játékokkal kezdte, így rögtön oldottá vált a légkör, könnyebben teremtettünk egymással kapcsolatot. Otthon nem hívnak minden második embert Valériának, de itt a padszomszédom is ezt a nevet viseli, csak ő Franciaországból érkezett.  Ez néha vicces helyzeteket okozott. A francia kollégán kívül vannak olaszok és finnek, egy szlovén és - rajtam kívül - még egy magyar. Mindenki tanár. Az első feladatunk (amit még otthon elő kellett készíteni) az volt, hogy mutassuk be az iskolánkat, ahonnan jöttünk. Kiderült, hogy még országon belül is milyen jelentős különbségek vannak az intézmények között. Más helyzetben van, más körülmények között, eszközökkel folyik az oktatás mondjuk egy dél-finnországi iskolában, mint északon. És teljesen más, mint nálunk. A Helsinki melletti iskolában 30 tanárra és  350 diákra hat asszisztens, egy iskolapszichológus, egy részmunkaidős nővér és egy szociális segítő jut. Minden 7., 8. évfolyamos diák laptopot kap az iskolájától.  Valérie egy francia borászati-szőlészeti iskolából érkezett, náluk pl. már nincsenek papírra nyomtatott könyvek.  A legtöbb iskola, amit bemutattak a kollégák, modern, tetszetős, kényelmes, otthonosan berendezett épület volt. Érdekes volt az egyik finn iskola rendszere, náluk az idegen nyelvet (svéd) is angolul tanítják. 

Az ismerkedés, bemutatkozás után jött a tanulás. Először a Kahoot!-tal foglalkoztunk. Philip készített nekünk egy Dublin nevezetességeiről szóló játékot, aztán mi csináltunk saját országunkról, városunkról. Majd a Trellón hoztunk létre csoportot, táblákat,  jegyzeteket. Közben megbeszéltük, hogy az egyes alkalmazásokat hogyan tudjuk a tanításban (az iskolában vagy otthon) használni. Hogyan lehet ezekkel felkelteni az érdeklődést, megnézni a gyerekek tudását, hogyan dolgozhatnak együtt?

A délutánt a városban töltöttem, megnéztem a Liffey folyó környékét,  hidakat,  a Temple Bar negyedet, a City Hallt, a dublini várat. 

A napnak két negatívuma volt: nem találtunk jó kávét az olasz kollégákkal, és nagyon ritkán jár délután a buszom Swords felé. Így kis kerülővel tudtam hazamenni. 

Egész nap gyönyörű idő volt, de amint véget ért a kurzus, irtózatos szél támadt. Ilyen szélben néztük meg estefelé Howth-nál a tengert. Besétáltunk egészen a világítótoronyig. 

© 2018. Maklári I. István Általános Iskola Minden jog fenntartva
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el