Európai polgárok

2018.06.10

Intézményünk igyekszik reflektálni a 21. század követelményeire, ezért is veszünk részt minél több hazai és nemzetközi pályázatban. Az Európai fejlesztési tervnek megfelelően célunk az országos kompetenciamérésen elért eredményeink javítása és diákjaink képességeinek fejlesztése, a motiváció erősítése, a lemorzsolódás csökkentése. A pedagógusoknak törekedniük kell olyan új, európai módszerek elsajátítására, amelyek használatával növelhetik tanítványaik teljesítményét, csökkenthetik lemaradásukat. Erre pedig nagyszerű lehetőség, ha külföldi, nemzetközi kurzusokon vesznek részt a kollégák. A szemléletváltás jobb eredményeket hozhat pedagógiai tevékenységünkben. Az intézményi szükségleteinket figyelembe véve a következő kurzusokra pályázunk:

1. Alpha College of English - kurzus: Overseas Teachers Course - OTC06 - For PE Teachers, Dublin

2. Easy School of Languages - kurzus: English Language Developmentfor Teachers plus CLIL Methodology for Primary Schools, Malta

3 Executive Training Institute - kurzus: Fluency and English Language Development for Teachers -2 weeks, Malta

4. A nyelvtanulást választó kollégánk ősszel, szeptemberben végzi el az EuroPass által szervezett There is an App for That! Exploring the Best Apps for Teaching and Student Learning kurzust.

Az országok kultúrájának megismerése hozzájárul a résztvevők interkulturális kompetenciájának fejlesztéséhez. Úgy gondoljuk: a módszertani kurzusokon megtanulható kooperatív és kollaboratív technikák hatékonyan segítik majd a diákok különböző kompetenciáinak fejlesztését. Az új pedagógiai szemlélet megkívánja, hogy a tanárok részt vegyenek az intézmény innovációs tevékenységében, ezért választottunk IKT -alapú tanfolyamot is. Az angol nyelvi kurzusokon résztvevő tanárok személyes példamutatással hívják fel a figyelmet az idegen nyelvek ismeretének fontosságára. A diákok is úgy válnak 21. századi, valódi európai polgárokká, ha az őket oktatók is fejlesztik és frissítik tudásukat.Eredmények, hatások: az összes kurzus angol nyelvű, így a résztvevő kollégák idegen nyelvi kompetenciájának jelentős fejlődése várható. A módszertani ismeretek továbbfejlődése is prognosztizálható, hiszen mindhárom kolléga módszertani képzésre (is) jelentkezett. Mindezek a tanulók motivációjának erősödését hozzák magukkal. 

Rövid távon a résztvevők szervezési készségének fejlődése várható, a kapcsolati tőke növelése, a nyitottság, az elfogadás erősödése. Megismerkednek más kultúrákkal, új emberekkel, új szemlélettel. A közép távú hatása a tantestületen és a diákokon mérhető le. A tanult módszereket a kollégáknak is átadják, a tanulókat pedig új módszerekkel juttatják az új ismeretekhez, készségekhez, motiváltabbá válhatnak. Hosszú távon várható a résztvevők jelentős szakmai fejlődése, a hatékonyabb munkavégzés. Az új helyzetek megoldása hozza az önbizalom növekedését, és nő a kedv, hogy más Erasmus+ pályázatokban is részt vegyenek a kollégák. Az iskolánk vonzereje nő, megítélése várhatóan helyi és regionális szinten is jobb lesz. A legfontosabb a diákokra gyakorolt hatás: saját tanáraikon keresztül példát kapnak az egész életen át tartó tanulásra, a projekt teamben való munkára, a nemzetközi együttműködésre idegen nyelv használatával.

© 2018. Maklári I. István Általános Iskola Minden jog fenntartva
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el