Utolsó nap

2018.07.06

A reggeli angol órán írtunk egy angol tesztet a heti nyelvtan és szókincs tananyagából. (Nekem hibátlan lett)

A második órán pedig a heti projektek kerültek bemutatásra, ami mint említettem, egy a hazánkról szóló legenda, tündérmese elmesélése.

Én a Tihanyi visszhang legendáját meséltem el a csoporttársaimnak, mutattam hozzá térképet és képeket a Balatonról, a Badacsonyról és Tihanytól. A tanár a történet közben néha kérdezett, hogy még egyértelműbb legyen a mese fonala és a végén összegezte. Mindenki megértette a legendát és tetszett nekik. Nekem is nagyon tetszett mindenkié, élveztem ezt az órát, jó volt megismerni más kultúrák tündérmeséit, például az angolai legszebb nő meséjét, és a brazil hold legendát.


Délután egy ír testnevelő tanár tartott nekünk workshopot. Játékos formában tanultunk sportban, testnevelésben használatos angol kifejezéseket és csapatmunkát fejlesztő alternatív módszereket. Ezekről a módszerekről beszélgettünk is, valamint ezen a délutánon került sor a tapasztalatok, ötletek megosztására a résztvevők között. Megtudtam, hogy más országban is hasonló problémákkal küzdenek a tanárok, pl.: sokat számítógépeznek szabadidejükben a gyerekek mozgás helyett. Írországban csak heti egy testnevelés óra van, viszont a tanítási idő utáni sportolásra sokkal több lehetőség van és minden ingyenes, ezért szinte minden gyerek sportol valamit. Olaszországban és Lengyelországban is csak heti 2-3 testnevelés óra van és egyre nehezebb sportolásra motiválni a gyerekeket. Emellett megtapasztaltam, hogy Magyarországon belül is nagy eltérések tapasztalhatók az iskolatípusoktól függően, ezért érdemes hazai kollégákkal is tapasztalatokat cserélni. Szakmai szempontból ez a foglalkozás volt a leghasznosabb, de a többi napi délutáni programok közben is folytattunk szakmai beszélgetéseket a csoporttársaimmal.

© 2018. Maklári I. István Általános Iskola Minden jog fenntartva
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el